Praksa II


Stopnja: 1
Letnik: 2
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Milko Poštrak
Sodelavci: Marko Mesec, Tamara Rape Žiberna, Petra Videmšek

150175006025010


Cilji:

a) poznavanje značilnosti projektnega skupnostnega in organizacijskega dela
b) urjenje spretnosti za raziskovanje potreb, načrtovanje, organiziranje in vodenje projektov
c) načrtovanje, izvedba in evalvacija samostojnih (skupnostnih, organizacijskih, razvojnih) projektov, v skladu z navodili in ob mentorski superviziji
d) usposobiti študenta za sodelovanje pri zagotavljanju podpore posameznikom in skupinam v lokalnih in interesnih skupnostih, ob zagotavljanju vpliva uporabnikov
e) skozi projektno delo razvijati in poglabljati vrednostna stališča glede družbene neenakosti in izključevanja
f) reflektiranje prakse in ukrepov socialne politike na konkretnih primerih; implikacija zakonov in predpisov v življenju posameznika ali skupine
g) uporaba asertivnosti pri izvedbi dogovorjenih nalog

Predmetno specifične kompetence:
Poznavanje in sposobnost dosledne uporabe jezika SD
Sposobnost soustvarjanja izvirnih projektov podpore in pomoči v dialogu z uporabniki in drugimi udeleženci na konkretnem področju SD
Razumevanje delovanja institucij in izboljševanje institucionalnih praks na konkretnem področju SD
Soustvarjanje inovacij in inovativnih strokovnih pristopov na konkretnem področju SD
Spretnosti prepoznavanja in obvladovanja lastnih občutkov in sposobnost iskanja pomoči zase – na ravni prepoznavanja, poimenovanja in iskanja podpore
Sposobnost analize družbenega konteksta in spretnosti varovanja virov, podpore integrativnim procesom ter soustvarjanja sprememb v skupnosti v sodelovanju s skupnostjo


Vsebina predmeta:
  • Načrtovanje in izvedba projekta ali manjše inovacije (delo akcijskih projektnih skupin) 
  • Timsko delo in delo s skupino 
  • Metode raziskovanja potreb v skupnosti (hitra ocena potreb idr.) 
  • Terensko delo v javnem oz. v institucionalnem prostoru 
  • Strategije pridobivanja sredstev 
  • Strategije razvijanja zavezništev (na organizacijski in osebni ravni) 
  • Zagovorništvo in javno zagovorništvo 
  • Krepitev moči uporabnika 
  • Zagotavljanje vpliva uporabnika v celotnem procesu zagotavljanja socialnovarstvene storitve (od prvega stika do zadnje uporabnikove ocene storitve) 
  • Strategije načrtovanja storitev 
  • Mediacija, pogajanje 
  • Uporaba pravnih znanj pri reševanju konkretnih problemov ljudi 
  • Komuniciranje v skupnostnem in organizacijskem kontekstu 
  • Odkrivanje ovir v skupnosti, organizaciji in/ali družbenem sistemu za ljudi s posebnimi potrebami 
  • Občutljivost za pojave družbene neenakosti in izključenosti (na sistemski ravni, zakonodajni ravni, na ravni vsakdanjega življenja)
  • Metode in tehnike intervizije

Temeljna literatura:

Čačinovič Vogrinčič, G., Kobal, L., Mešl, N., Možina, M. (2015). Vzpostavljanje delovnega odnosa in osebnega stika. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Dragoš, S., Leskošek, V., Petrovič Erlah, P., Škerjanc, J., Urh, Š., Žnidarec Demšar, S. (2005). Krepitev moči, (Zbirka Katalog socialnega dela). Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Društvo socialnih delavk in delavcev Slovenije. (1998). Kodeks etike socialnih delavk in delavcev Slovenije. Pridobljeno 1.10.2019 s https://dsdds.splet.arnes.si/kodeks-etike/
Flaker, V. (1997). Timi kot način interdisciplinarnega sodelovanja. Socialno delo, 36(1), 3-13.
Lamovec, T. (1994), Zagovorništvo kot oblika svetovanja. Socialno delo, 33( 2), 107-114.
Miloševič Arnold, V, Vodeb Bonač, M., Erzar Metelko, D., Možina, M. (1999), Supervizija. - znanje za ravnanje. Ljubljana: Socialna zbornica Slovenije
Miloševič Arnold, V., Poštrak, M. (2003). Uvod v socialno delo. Ljubljana: Študentska založba.
Socialna zbornica Slovenije. (2014). Kodeks etičnih načel v socialnem varstvu. Pridobljeno 1.10.2019 s https://e9192261-c434-4751-8405-d838df5e9886.filesusr.com/ugd/304490_de9b37a10bd04d89a368293b4b3d5302.pdf
Šugman Bohinc, L., Rapoša Tajnšek, P., Škerjanc, J. (2007). Življenjski svet uporabnika: raziskovanje, ocenjevanje in načrtovanje uporabe virov za doseganje želenih razpletov (Zbirka Katalog socialnega dela). Ljubljana: Fakulteta za socialno.
Šugman Bohinc, L. (2005). Epistemologija podpore in pomoči. Časopis za kritiko znanosti, 33(221), 167-181. Urek, M. (2005). Zgodbe na delu: pripovedovanje, zapisovanje in poročanje v socialnem delu. Ljubljana: *cf .
Zidar, R. (2012). Krepitev moči skozi doseganje pozitivnih sprememb: priročnik za načrtovanje in izvedbo manjšega projekta. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.


Pogoji za vključitev v delo:

Vpis v tekoči letnik študija.
 


Metode ocenjevanja:

Oceni se praksa v učni bazi in učna mapa. Praksa se oceni na podlagi; dnevnikov prakse, poročanja v mentorski skupini in opisne ocene mentorja v učni bazi. Učna mapa vsebuje; poročila o posameznih nalogah, končno poročilo (esej), druge dokumente, kot so; načrt prakse, dogovor z uporabnikom in drugi, s programom prakse določeni dokumenti.

Ocenjevalna lestvica – skladno s Pravilnikom o preverjanju in ocenjevanju znanja: 1- 5 nezadostno, 6-10 pozitivno, vsi izdelki morajo biti ustrezni za pozitivno oceno. Opisno oceno prakse poda mentorica na UB, predlog končne ocene nosilcu prakse poda mentorica FSD.


Delež v %:Praksa 40%, Poročila in predstavitev nalog 30%, Končno poročilo (esej) 30%